Technisch algemeen

 

Als huurder kan je bij deze dienst terecht voor technische vragen of problemen, herstellingen van defecten en nazicht of onderhoud van installaties, renovatieprojecten.

 

Tel. 09/216 75 75 - keuzetoets 2

Mail: technisch@thuispuntgent.be

 

Als huurder moet je je huurwoning goed onderhouden. Op vlak van hygiëne en gezondheid kan je dit doen door bijvoorbeeld regelmatig schoon te maken, je woning dagelijks te verluchten en je afval correct te sorteren. Je woning moet je ook verfraaien. Zo moet de tuin regelmatig onderhouden worden of moeten de muren van de kamers af en toe eens een nieuw laagje verf of behang krijgen.

Je onderhoudt je woning ook door op tijd herstellingen aan te vragen wanneer er in de woning iets stuk gaat. Iets kan stuk gaan door slijtage of ouderdom van het materiaal. Het kan ook door onvoorzichtigheid of verkeerd gebruik.

Als huurder heb je de plicht om ons iedere herstelling aan de woning te melden. Je kan een herstelling aanvragen via De Gentse Haard, of je kan zelf op zoek gaan naar een professional om de herstelling te laten uitvoeren. Of herstellingen of vervangingen nu door jezelf of door ons moeten betaald worden, is wettelijk geregeld. Deze brochure en de bijlage vind je terug op deze pagina.

Aanvragen van een herstelling

Voor niet dringende gevallen kan je een e-mail sturen naar onze technische dienst.

Alle andere nuttige informatie vind je terug op de subpagina's van technisch.

Prijslijsten

ga naar overzicht